1 2yySvbHrBpwtCR3 gbJW0Q

آماده‌سازی فایل های طراحی برای توسعه دهنده در 4 بخش [راهنمای سپردن طراحی]

زمان مطالعه: 3 دقیقه

1. راهنماهای سبک (Style Guides) را تهیه کنید:

پالت رنگ:

ارائه پالت به توسعه دهنده قبل از شروع طراحی، باعث صرفه جویی زیادی در وقت هنگام ایجاد متغیرها می شود.

image 63
Material Design by Google

ابزارهای پالت رنگ:
http://paletton.com
https://coolors.co
https://colorhunt.co

آیکن نگاری:

image 64

همه آیکن ها از یک نوع باید یک اندازه باشند.

(توصیه: نمادها را به داخل محدوده مربعی وارد کنید تا مهم نباشد که اندازه گرافیک آن به اندازه مربع باشد)

آیکن های رایگان:
https://iconmonstr.com
https://thenounproject.com

راهنمای فونت (قلم) ها:

image 65

همیشه در طراحی خود از قلم های وب استفاده کنید، قلم دسک تاپ با قلم وب یکسان نیست، قلم وب یک قلم است که مخصوص استفاده در صفحات وب طراحی شده. Google Fonts بزرگترین فهرست فونت وب منبع-باز است.

اندازه های از پیش تعریف شده برای توسعه دهنده (دسک تاپ):
Heading H1:Roboto Medium 24px Sentence
Body 1: Roboto Regular 16px Sentence
Body 2: Roboto Regular 14px Sentence
Button: Roboto Medium 14px All Caps
Caption: Roboto Regular 12px Sentence
Overline: Roboto Regular 10px All Caps

حالت ها:

image 66

گاهی اوقات طراحان صفحه هایی با حالت های مختلف ایجاد می کنند یا انواع حالت ها را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند، ارائه صفحه آسان تر است.

مثال انواع حالت ها:
Enabled button: #6200EE
Disabled button: 20% #6200EE
Hover Button: 80% #6200EE
Active State: 100% #6200EE

2. نمونه اولیه و مستندات:

پروتوتایپ طراحی برای اشتراک گذاری طرح شما با تیم برای بازخورد و همچنین تعاملات با توسعه دهنده استفاده می شود.

پروتوتایپ به توسعه دهندگان اجازه می دهد تعاملات، انیمیشن ها، حرکات و رفتارهای طراحی شما را درک کنند.

همیشه مستندات مختصری را برای توسعه دهندگان تهیه کنید، می توانید نکاتی را که نمی شود از طریق پروتوتایپ به اشتراک گذاشت، مواردی که توسعه دهندده باید تاکید کند، نظرات در مورد طراحی شما و مشخصات را در آن قرار دهید.

مثال:
حداکثر طول متن بدنه کارت باید 100 کاراکتر اول را نشان دهد به همراه …

ابزار پروتوتایپ:
Invision
Flinto
Adobe XD
JustInMind

آن را “Pixel Perfect” کنید:
حاشیه ها:
تمام حاشیه های بین عناصر باید مطابقت داشته باشند.
فاصله ها (Padding): همان قانون حاشیه ها.
گرافیک (Graphics): گرافیکی که از نظر پیکسل کامل نباشد (pixel perfect)، در نظر کاربر تار یا پیکسلی به نظر می آید.

3. آماده‌سازی برای اشتراک:

image 67

فایل طراحی خود را آماده کنید:

  1. لایه ها را نام گذاری کنید
  2. آنها را در گروه ها سازماندهی کنید
  3. آیکن ها و اجزا را نام گذاری کنید
  4. لایه های اضافی را حذف کنید

ابزارهای کمکی طراحی:
سامانه هایی که به شما امکان می دهند مشخصات، دارایی ها و قطعه کدها را به راحتی با توسعه دهنده به اشتراک بگذارید:

Zeplin
Invision
Avocode
Marvel
Supernova
Material Design Gallery

4. سامانه های طراحی:

image 68

برای جلوگیری از اشتباهات و درک بهتر از طراحی، این ها معروف ترین سامانه های موجود هستند:

سامانه های طراحی سامانه های منبع بازی هستند که ابزارهای طراحی، منابع و دستورالعمل های رابط کاربری را برای استفاده به طراحان و توسعه دهندگان ارائه می دهند.

5. نتیجه گیری:

طراحی یک رابط کاربری به سادگی طراحی آن نیست، بخشی از کار شما این است که کار توسعه دهندگان را آسان می کند. همچنین اگر این نکات را دنبال کنید ، کدگذاری طرح های شما آسان تر و مقرون به صرفه تر می شود و مشتری شما با طرحی ظاهر می شود که دقیقاً مانند پرونده های شما است.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، در زیر مقالات دیگری را برای سهولت و سرعت روند طراحی شما ارائه خواهم داد.

منبع: usejournal.com


من برای وقت شما ارزش قائلم و احتمالاً شما هم مثل من، خواندن در حرکت را دوست دارید. پس کوتاه می نویسم تا مجبور نشوید از هیچ پاراگرافی صرف نظر کنید. نوشتن مقاله برای افرادی که عجله دارند 😊

آیا سوالی دارید؟ به من اطلاع دهید:

InstagramLinkedinBehanceDribbble

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *